Shir ha-Shirim / Cantarea cantarilor (declaratie de dragoste)

In clasa a 8-a am descoperit un text care in interpretarea credinciosilor, reprezinta alegoria dragostei lui Dumnezeu pentru copiii lui Israel si pentru Biserica, iubirea lui Cristos pentru Maria, pentru Biserica si pentru fiecare dintre noi.

Eu fiind o persoana care crede ca nu exista nici un zeu, apreciez si interpretez textul acesta ca fiind esenta iubirii dintre un barbat si o femeie, dar si esenta iubirii dintre toti barbatii si toate femeile de pe planeta; asa cred eu ca ar trebui sa ne privim toti, indiferent de orientarea religioasa.

In timpul liceului am invatat pe de rost Shir ha-Shirim a lui Solomon, care se mai numeste si “Cantarea cantarilor” [forma originala se gaseste in capitolul 4 din Ketuvim, care este a treia/ultima sectiune a bibliei ebraice Tanakh – la crestini se numeste Vechiul Testament], text scris pe la jumatatea secolului 5 i.e.n. [anul 444] si care cuprinde 2483 de cuvinte, iar in 2005 l-am modificat si comprimat in urmatoarea forma (am stat o noapte intreaga), ca o dedicatie de dragoste din partea mea pentru toate femeile din lume:

”’Cat de frumoasa esti tu, cit de frumoasa esti! Ochi de porumbita ce in lapte trupu-si scalda la izvor – sunt ochii tai, umbriti de arcuitele sprancene. Capul tau e aur curat, iar parul tau, par ondulat, negru-nchis, pana de corb. Cordelute purpurii sunt ale tale buze, la fel cu crinii rosii, in mir mirositor sunt scaldate si miere izvorasc , iubito, miere curge, lapte curge, de sub limba ta si gura ta-i incantatoare, negrait de dulce si totul este in tine fermecator. Porumbita mea, ce-n crapaturi de stanca, la loc prapastios te-ascunzi, arata-ti fata ta! Lasa-ma sa-ti aud glasul! Ca glasul tau e dulce si fata ta placuta, doua jumatati de rodii par obrajii tai, ca doi trandafiri mirositori, strat de ierburi aromate. Miere ai mancat din faguri, vin si lapte ai baut, iubita mea esti alba si rumena si intre zeci de mii, esti intaia. Cat de frumoasa esti tu, draga mea, si fara nici o pata. Mirosul imbracamintei tale e cea mai parfumata mireasma: nard, sofran si scortisoara cu trestie mirositoare, cu felurime de copaci, ce tamaie lacrimeaza, cu mirt si cu aloe si cu arbusti mirositori. Cei doi sani ai tai par doi pui de caprioara, doi iezi care pasc printre crini sau doua gazele, sunt doua cupe rotunjite, pururea de vin tamaios pline. Trupul tau e snop de grau, incins frumos cu crini din camp. Cat de frumoase sunt, domnita mea, picioarele tale in sandale! Rotunda-i coapsa ta, ca un colan, de mester iscusit lucrat. Cat de frumoasa esti si atragatoare, prin dragalasia ta, iubito! Eu sunt al tau, tu dorul meu il porti, dragostea cea desavarsita. Cat de dulce cand dezmierzi, esti tu, cea draga mie, si mai dulce decat vinul este mangaierea ta. Tu mi-ai robit inima numai c-o privire-a ta si cu colanu-ti de la san. Marea nu poate stinge dragostea, nici raurile s-o potoleasca. In ochii tai eu am aflat pacea, caci tu esti numai una, porumbita mea, curata mea. Al tau sunt, ca un pui de cerb sau ca narcisul din campie, crinul de prin valcele. Sunt perinita de mirt ce se ascunde intre sanii tai. Cum este marul intre copaci, asa sunt eu printre flacai. Sa stai la umbra marului iti place, dulce este rodul meu in gura ta. Bratele-mi sunt drugi de aur cu topaze-mpodobite, gatul meu e stalp de fildes, pieptul meu e scut de fildes, cu safire ferecat. Stalpi de marmura sunt picioarele mele, pe temei de aur asezate. Stanga mea este sub capul tau si cu dreapta te cuprind.”’

Oi fi eu antitheist, insa nu sunt ignorant, iau ce e bun din fiecare religie, cat de putin ar fi… iar restul, tot ce ramane rau, il combat.

Bogdan Andrei

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Shir ha-Shirim / Cantarea cantarilor (declaratie de dragoste)

  1. miha zice:

    „iubirea lui Cristos” ai mah!! probabil provii dintr-o familie protestanta altfel tipul numit „Cristos” nu exista an Biblia aia nemodificata de „reforma”.

Lasă un răspuns

