Ce-ar fi daca in loc sa ma prezint celor din jur ca sunt ateu, sa le spun ca eu cred in toti zeii despre care s-a scris in istorie?

Elephants
Ce-ar fi daca in loc sa ma prezint celor din jur ca sunt ateu, sa le spun ca eu cred in toti zeii despre care s-a scris in istorie? De exemplu, ma intanlesc cu un crestin:
– Eu: Esti credincios?
– El: Da, cred in Dumnezeu, sunt ortodox. Dar tu?
– Eu: Desigur ca sunt credincios, cred in toti zeii despre care s-a scris in istorie.
– El: Ce gluma, doar Dumnezeu exista.
– Eu: Nu e gluma, iti trebuie multa credinta sa crezi ca mine. Tu nu crezi in restul zeilor despre care s-a tot pomenit prin carti?
– El: Nuuu, alea-s povesti.
– Eu: Inseamna ca raportat la restul zeilor esti ateu.

In loc sa spun ca sunt ateu, iar el sa ma acuze „Hoooo, ateule, ereticule”, si sa se uite la mine ca la un dihor iar apoi sa se distantzeze, ii anulez sansa asta, si creste probabilitatea ca sa-mi fac dintr-un credincios un prieten, nicidecum un dusman. Asa, economisesc si multa energie, caci in ultimii ani mi-am tot atacat rudele si prietenii cu ateismul meu, la fiecare intanlire le ponegream credinta si religia, iar relatiile noastre au avut de suferit, la fel si imaginea mea in cercul lor, iar eu nu faceam decat sa imi consum energia zadarnic. Mai bine imi conserv energia si ii las pe ei sa-mi combata credinta in toti zeii din istorie, iar mie imi va face mare placere sa fiu la primire. Toata greutatea problemei va fi pe umerii lor in felul asta.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

